Update parkeerverbodsborden FKlaan 19-12-2018

Vandaag, 19-12-2018 weer een update!

Ten eerste:

Vanmorgen een gesprek gehad met een contribuant. Hij vertelde dat gister een bekeuring is uitgedeeld aan een automobilist, die geparkeerd stond op het stuk waar de parkeerverbodsborden hadden gestaan, maar op het moment van het parkeren van de auto NIET stonden!!! Een bekeuring van €110!!! De contribuant heeft gewacht tot de bestuurder terugkwam en gezegd dat hij wilde getuigen dat de bon ten onrechte onder de ruitenwissers was gedaan!!

Ten tweede:

Onze voorzitter heeft gebeld met de afdeling Verkeer van de Gemeente. Daar werd gezegd dat Stichting DOEH alleen met de secretaresse van het Bestuur kon praten, omdat de anderen er niet waren. Dus die gebeld. De voorzitter heeft gezegd dat dit niet de afspraak is en dat het alleen een ordemaatregel was in verband met de demonstratie van 18-12-2018. Immers het volgende staat in de mail (zie http://stichtingdoeh.nl/actueel-2/nogmaals-parkeerverbodsborden-fklaan-18-12-2025.html):"Deze worden ivm de demonstratie van 18 december 2018 teruggeplaatst in het kader van de openbare orde."

Dus de borden hadden 's middags na de demonstratie weer weggehaald moeten worden!! Vandaar ons advies in ons antwoord: "Ons voorstel is om er dan een bordje onder te hangen "Alleen tijdens demonstraties" of nog makkelijker van die losstaande (op standaard) borden neer te zetten tijdens de demonstraties. Dan is het voor iedereen duidelijk dat het niet gaat om een weer illegaal verkregen gunst van Tomassen."

Ze zou overleg plegen en terugbellen. Toen ze terugbelde was dit het resultaat:

De Burgermeester (de heer Baars) zegt dat ze blijven staan en dat daarna de geëigende procedure wordt gestart!! Blijkbaar heeft op goed gronden er tegenin gaan geen zin: De burgemeester heeft besloten!!!

Ten derde:

De conclusie van Stichting DOEH is dat er ongelijkheid is van de behandeling van burgers. De één vraagt wat en het wordt illegaal toegestaanmet een vingerknip. De ander vraagt iets legaals en krijgt nul op request!!

Ander voorbeeld hiervan:

Onze contribuanten van Kasteel Groot Horloo bellen naar de Gemeente om legaal een parkeerverbodsbord aan te vragen voor de vele vrachtwagens, die daar parkeren, en ze krijgen als antwoord dat er in het Buitengebied geen parkeerverbodsborden geplaatst mogen worden!! De Fokko Kortlanglaan is ook Buitengebied!!!

Ten vierde:

Wij zij door de politie door verwezen naar het juridisch loket en daar hebben we inmiddels uitgebreid contact meegehad.  En zij gaan ons helpen!!

Hieronder de situatie zoals die nu is: De op initiatie van burgemeester Baars weer illegaal geplaatste borden: